تفاوت پست و استوری اینستاگرام در چیست؟

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام و یا داستان اینستاگرام این است: از تصویر یا ویدیوی چند ثانیه ای که کاربران آن را به مدت 24 ساعت منتشر میکنند.

فقط افرادی که شما را فالو کرده است توانایی دیدن استوری شما را دارند(در صورتی که پیج شما خصوصی باشد)
انواع استوری اینستاگرام

در این مقاله سعی میکنیم که تفاوت پست استوری اینستاگرام را برای شما همراهان گرامی بصورت تخصصی توضیح دهیم.

1-استوری لایو

استوری لایو

استوری لایو یا داستان زنده به محض شروع لایو تمام فالورهای شما از لایو شما با خبر میشوند.


شما میتوانید بافالور های خودت در استوری لایو به صورت زنده حرف بزنید.

2-استوری نرمال

استوری نورمال

در استوری نرمال شما میتوانید از میان تصاویر و ویدیو های که در گالری خود دارید،یا ویدیو و تصویری که با موبایل خود ضبط میکنید با فالورهای خود به اشتراک بگذارید.

3-استوری بومرنگ

تفاوت پست و استوری اینستاگرام

استوری بومرنگ همان تصاویر متحرکی است که با تکرار فریم در چندثانیه کوتاه جلوه زیبایی را ایجاد میکند.


شما میتوانید به صورت مستقیم از بومرنگ برای استوری های خود استفاده کنید و یا آن را ذخیره و تبدیل به گیف کنید.

4-استوری ریوایند

استوری ریوایند

استوری ریوایند را فقط میتوانید بر روی یک فیلم چند ثانیه ای (حداکثر15ثاینه)میتوانید استفاده کنید.

زمانی که استوری شما شروع به پخش میشود فیلم از انتها به ابتدا پخش میشود.

5-استوری هندزفری

استوری هندزفری

استوری هندزفری مثل استوری ریوایند عمل میکند با این تفاوت که نمایش فیلم از ابتدا به انتها بوده و تکرار میشود.

6-استوری ریلز

استوری ریلز

استوری ریلز اینستاگرام این امکان را به شما میدهد که فیلم های کوتاه،جذاب و سرگرم کننده ایجاد کنید و روی ان ویدیو ها افکت های تصویری و موزیک استفاده کنید.

کلام اخر استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام جذابیت های زیادی را برای فالورهای شما ایجاد میکند.

اما استوری های اینستاگرام به تنهایی این کار را انجام نمیدهد این بستگی به خلاقیت شما هم دارد.

ما سعی کردیم که به صورت مختصر به شما همراهان گرامی توضیح دهیم.

انواع پست اینستاگرام

1-پست های مناسبتی

از پست های اینستاگرامی میتوان به عکس های مناسبتی اشاره کرد.

در طول فعالیت شما در اینستاگرام مناسب هایی مثل ولادت یا شهادت پیش می آید.

شما میتوانید با استفاده از این مناسبت ها پست های مربوط انتشار دهید.

اما این نکته را در یاد داشته باشید که در انتشار این پست ها زیاده روی نکنید.

چون اگه زیاده روی صورت بگیرد صفحه اینستاگرام شما حالت تقویم به خود میگیرد و از موضوع اصلی خارج میشود.

2-پست های چالش برانگیز

همان طور که میدانید بعضی از موضوع ها چالش برانگیز هستند و میتوانند بحث ایجاد کنند.

اگر شما چنین محتوایی را در صفحه ی خود قرار دهید در کامنت ها تعامل زیادی صورت میگیرد که این موضوع میتواند نفع کسب و کار شما باشد.

چون احتمال دارد که بعضی از افراد برای اولین بار با این موضوع آشنا شوند

3-پست های آموزشی

پست های آموزشی میتواند مخاطبان زیادی را برای شما جذب کند.


شما میتوانید در محتوای خود توضیح چگونگی استفاده از محصولات یا خدمات خود بپردازید.

 

دقت داشته باشید که شما نباید فقط 1 روز تولید محتوا کنید بلکه هر روز لازم است که شما روی صفحه ی خود کار کنید تا مخاطبان بیشتری را برای خود جذب کنید.

4-پست های امید وار کننده و انگیزشی

پست های امید وار کننده و انگیزشی از نوع پست های اینستاگرامی هستند که نسبت به دیگر پست ها در اینستاگرام،تعداد بازدید بیشتری دارند.

شما میتوانید برای ایجاد کردن چنین محتوایی، از یک عکس و متن انگیزشی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که محتوای شما مربوط به زمینه فعالیت شما باشد.


همچین محتوایی علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن ارزش برند شما میشود،دلگرمی و توجه مخاطبان را نیز به همراه دارد.

5-رضایت مخاطبان

یکی از نوع پست های اینستاگرامی که فالوبگیر به شما توصیه میکند هر چند وقت یه بار پست های مربوط به رضایت مخاطبین را در صفحه ی خود قرار دهید.

بودن همچین عکس هایی در صفحه شما باعث میشود اعتماد مخاطبان به کسب و کار شما جلب شود.

6- پست های مسابقه ای

پست های مسابقه ای به یکی از پر استفاده ترین انواع پست های اینستاگرامی تبدیل شده اند.

این نوع پست ها فالور های شما را به تعامل بیشتری تشویق میکند و میتوانید مخاطبین زیادی را برای شما به همراه آورد.

ما به شما توصیه میکنیم که در مناسبت های خواص مسابقه ای برگذار کنید و از کاربران خود بخواهید که در مسابقه شرکت کنند.

جایزه ای هم در نظر بگیرید که نگیزه شرکت در مسابقه بیشتر شود.
فالوبگیر به شما توصیه میکند که جایزه ای که در نظر دارید از بین محصولات یا برند خود انتخاب کنید.

این کار باعث میشود که میزان آشنایی کاربر با زمینه فعالیت شما بیشتر شود.

7- استفاده از پست‌های ارسال شده توسط دنبال کنندگان

یکی از کار های خلاقانه و جالب که شما میتوانید انجام دهید،استفاده و انتشار محتواهایی که دنبال کنندگان برای شما ارسال میکنند.

این یکی از انواع پست اینستاگرامی است که این روزها بسیار ترند شده است.
این کار میتواتند تاثیرات مثبتی برای کسب و کار شما بگذارد.

برای مثال شما میتوانید نسبت به زمینه فعالیت و برند خود هشتگی انتخاب کنید و از فالورهای خود بخواهید محتوای متناسب آماده کنند و با این هشتگ به اشتراک بگذارند،

سپس شما باید از میان محتوای های ارسال شده بهترین را پیدا کنید و به اشتراک بگذارید.

8- معرفی یک ترفند

همانطور که مشاهده کردید انواع پست اینستاگرام زیاد است و امروزه همه کاربران در حال استفاده از چنین محتواهایی هستند.

اگر شما بتوانید محتوای خاص فراهم کنید بیشتر دیده میشوید.

برای مثال هر چند وقت در رابطه با یک موضوع، ترفند و راهکاری ارائه دهید.

این مدل پست علاوه بر اینکه میتواند نظر مخاطبین رو جلب کند،میزان اشتراک گذاری بالایی نیز دارد که این موضوع به افزایش تعداد فالوورهای شما منجر میشود.

شما بعد چند وقت فعالیت میتوانید با هزینه کردن به صفحه اینستاگرام خود خرید فالوور واقعی کنید.

یا میخواهید هزینه کمتری کنید میتوانید اقدام به خرید فالوور ارزان کنید.

9- در پست های خود سوال مطرح کنید

یکی دیگر از قابلیت هایی که اینستاگرام دارد،مطرح کردن سوال است.

برای مثال شما میتوانید عکس یا ویدیو ای را در استوری قرار دهید و یک جعبه سوال نیز بر روی استوری قرار دهید.

سپس از فالوور های خود بخواهید اگه سوالی دارند از شما بپرسید یا میتوانید کاربر را تشویق به صحبت کردن درباره یک خاطره یا موضوع کنید.

دقت داشته باشید که استفاده از انواع پست اینستاگرام باعث میشود بیچ یا صفحه ی شما بیشتر از همیشه دیده شود.

10- تجزیه‌وتحلیل پست‌ها را فراموش نکنید

بدون شک استفاده استفاده از انواع پست اینستاگرام، تاثیرات خوبی به همراه دارد،ولی شما نباید تجزیه وتحلیل پست ها را فراموش کنید.


اگر شما پس های خود را تجزیه و تحلیل کنید متوجه میشوید که کدام نوع پست های شما بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند تا در اینده بیشتر از آن موضوع استفاده کنید.


شما باید بخش insight که به شما اطلاعات دقیقی میدهد را بررسی کنید.
علاوه بر اینسایت،میتوانید از قسمت های دیگر مثل اینتراکشن ها،فعالیت ها و بازدید حساب کاربری را نیز چک کنید.


در تمام این قسمت ها میزان تعامل و اتفاقاتی که در صفحه ی شما افتاده است را مشاهده کنید.

در نتیجه هر چند وقت یک بار تمام این قسمت ها را تجزیه و تحلیل کنید تا به اطلاعات لازم درباره تفاوت پست های اینستاگرامی برسید.

11- پست IGTV

اولین موضوعی که باید در رباطه با پست IGTV بدانید این است که شما میتوانید ویدیوهایی 15 الی 1 ساعت را در صفحه اینستاگرام خود آپلود کنید.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محدودیت 1 ساعته تنها برای اکانت های تایید شده یا پرطرفدار است.


اگر شما یه پیج شخصی با فالور کم دارید این محدودیت برای شما 5 یا 10 دقیقه خواهد بود

امیدواریم که تا اینجا تفاوت پست و استوری اینستاگرام رو به راحتی رک کرده باشید ممنون که همراه فالوبگیر بودید